هیوندا HYUNDAI

نگاهی به تاریخچه ی هیوندای

شرکت هیوندای موتور، که اغلب به اختصار هیوندای موتورز  و معمولاً با نام Hyundai  شناخته می‌شود یک تولیدکننده خودروی چندملیتی کره جنوبی است. که دفتر مرکزی آن در سئول، کره جنوبی قرار دارد و در سال 1967 تأسیس شده است. در حال حاضر، این شرکت مالک 33.88 درصد از شرکت کیا است. و همچنین به طور کامل مالک دو شرکت است. از جمله شرکت تابعه خودروهای لوکس آن، جنسیس، و یک برند فرعی خودروهای الکتریکی، این سه برند در مجموع شامل گروه موتور هیوندای می شوند.

این شرکت بزرگترین مرکز تولید خودروی یکپارچه جهان را در اولسان، کره جنوبی اداره می کند که ظرفیت تولید سالانه 1.6 میلیون دستگاه دارد. این شرکت حدود 75000 کارمند در سراسر جهان دارد. خودروهای هیوندای در 193 کشور از طریق 5000 نمایندگی و نمایشگاه فروخته می شوند. از سال 2022، این برند پس از تویوتا و فولکس واگن، سومین خودروساز بزرگ جهان از نظر تولید است.

بنیان گذار هیوندای

چانگ جو یونگ (1915-2001) شرکت مهندسی و ساخت هیوندای را در سال 1947 تأسیس کرد. شرکت موتور هیوندای بعداً در سال 1967 تأسیس شد. و اولین مدل این شرکت، کورتینا با همکاری شرکت خودروسازی فورد در سال 1968 منتشر شد.

هیوندای از سال 2022، پس از تویوتا و فولکس واگن، سومین خودروساز بزرگ جهان از نظر تولید است.

همه چیز با شروع هزاره جدید شروع شد، به ویژه با Elantra 2001 که پیشرفت های گسترده ای را در کیفیت، قابلیت اطمینان و عملکرد کلی نشان داد. مدل های دیگر نیز از همین رویه پیروی کردند و محبوبیت خودروهای هیوندای به شدت افزایش یافت. ارائه یک دوره گارانتی فوق العاده طولانی نیز ضرری نداشت

ترکیب امروزی نشان دهنده چرخش کامل هیوندای است. و تقریباً برای هر بخش خودرویی دارد. از جمله ساب کامپکت اقتصادی اکسنت، کامپکت محبوب الانترا، سدان سوناتا سایز متوسط ​​(همچنین به صورت هیبریدی موجود است) جنسیس اسپرت و کوپه ولوستر و چند شاسی بلند شیک.

هیوندای همچنین با سدان‌های جنسیس و اکوس خود به بازارهای سدان‌های لوکس سطح پایه و ممتاز گسترش یافته است. و پس از تبدیل شدن به جوک های تلویزیونی آخر شب در دهه 1980 به یک تولید کننده معتبر خودروهای با کیفیت، داستانی بسیار الهام بخش خلق کرده است.

هیوندای امروزی نشان دهنده چرخش کامل هیوندای است.

تاریخچه ی لوگوی هیوندای

 نماد هیوندای که این روزها خودروهای متنوعی از آن را در داخل کشور مشاهده می‌کنیم، در نگاه اول نشان حرف بزرگ H در انگلیسی بوده که همان اولین حرف شرکت Hyundai است.

حقیقت امر این است که حلقه بیضی که در وسط آن یک حرف H لاتین قرار گرفته است، چیزی بیشتر از یک حرف بوده و معنای دیگر هم برای آن تصور می‌شود. با دقت و کمی خلاقیت می‌توان متوجه شد که علاوه بر حرف H که حرف اول این کمپانی مشهور است، ۲ انسان را مشاهده می‌کنید. که با یکدیگر دست می‌دهند.

این دو نفر‌ کسانی نیستند جز مشتری و کمپانی این برند که از آغاز تحویل خودرو تا سالیان دور در خدمت مشتری بوده که دایره آن از سلطه خدمت‌رسانی و حکمفرمانی این کمپانی به تمامی دنیا حکایت دارد. گفتنی است در دهه‌های اخیر شکل این لوگو بدون تغییر بوده است.

  آرم هیوندای یک بیضی است که حرف H با فونت خاص بیضی‌مانند وبصورت مورب، درون آن قرار دارد. می‌توان آن را نمادی از هدف کارخانه برای پیشرفت قلمداد کرد. بدین صورت که بیضی نمادی از گسترش و افق جهانی است. و حرف H مورب نمادی از ۲طرف یعنی کارخانه و مشتری است که به یکدیگر دست مشارکت داده‌اند.

هیوندای یک آرم بیضی است که حرف H با فونت خاص بیضی‌مانند وبصورت مورب، درون آن قرار دارد.

شاسی های هیوندای جدید

کونا KONA

برای مدل سال 2024 بازطراحی شده است. این نسل دوم جدید کراس اوور شاسی(SUV) فوق‌العاده کوچک هیوندای با استایل جدید، فضای داخلی جادارتر و ویژگی‌های فناوری به‌روز، بر اساس مدل اصلی ساخته شده است. این خودرو با دیگر کراس اوورهای ارزان قیمت مانند شورولت تریل بلیزر، هوندا HR-V، کیا نیرو و فولکس واگن تاوس رقابت می کند.

کونا جدید بزرگتر از قبل است. طول کلی آن نزدیک به 6 اینچ افزایش می یابد. و این به معنای چند اینچ بیشتر در فضای پای عقب است. که از آنجایی که مدل قبلی کمی در قسمت پشتی تنگ بود، افزوده خوشایندی است. خط تریم تریم مشابه سال گذشته است. اگرچه کونا N که به صورت اسپرت تنظیم شده بود، متوقف شده است. و هنوز هیچ صحبت رسمی در مورد بازگشت آن در مقطعی وجود ندارد.

هیوندای کونا عملکرد سریع را با سبکی چشم نواز ترکیب می کند. Hyundai KONA با ویژگی های فنی پیشرفته و سیستم چهار چرخ متحرک موجود، انتخابی چشمگیر برای رانندگان Pennsport است که عاشق ماجراجویی خودجوش هستند.

هیوندای کونا عملکرد سریع را با سبکی چشم نواز ترکیب می کند.

توسان TUCSON

هیوندای توسان ممکن است قیمت مقرون به صرفه ای داشته باشد، اما این بدان معنا نیست که مجموعه ای از امکانات رفاهی درجه یک ندارد. این کراس اوور ارزش بالایی برای پول شما دارد. زیرا دارای مجموعه ای سالم از ویژگی های فنی و راحتی است. همچنین دارای سیستم چهار چرخ متحرک است که قابلیت آفرود و در هر شرایط آب و هوایی را افزایش می دهد.

کراس اوور متوسط ​​با ظاهری تیز که دینامیک فوق‌العاده، رفتار داخلی مجلل است. و رتبه‌بندی ایمنی چشمگیر را به نمایش می‌گذارد. همچنین، این کراس اوور به لطف ظرفیت بکسل چشمگیر و چهار چرخ متحرک، قابلیت های آماده ماجراجویی دارد.

هیوندای توسان

پالیسید PALISDDE

هیوندای پالیسید با صندلی برای هشت بزرگسال، یک شاسی بلند متوسط ​​جذاب برای رانندگان خانواده محور در اطراف فیلادلفیا جنوبی است. چه بخواهید مسیرهای خارج از جاده را کاوش کنید یا کارهایی را در اطراف شهر انجام دهید. این SUV میزبان گروهی از دوستان و وسایل تفریحی شما خواهد بود.

هیوندای پالیسید

سانتافه SANTA FE

یک کراس اوور است که از سال 2000 توسط سازنده کره‌ای هیوندای تولید می‌شود. نام آن از شهر سانتافه، نیومکزیکو گرفته شده است. و برای سال مدل 2001 به عنوان اولین SUV هیوندای معرفی شد. سانتافه نقطه عطفی در برنامه بازسازی این شرکت در اواخر دهه 1990 بود، زیرا این SUV مورد استقبال خریداران آمریکایی قرار گرفت. بین سال های 2006 تا 2012، سانتافه بین کراس اوور کامپکت کوچکتر توسان و وراکروز بزرگتر قرار گرفت. از سال 2018، بین توسان و پالیسید بزرگتر قرار گرفته است.

نسل سوم سانتافه که در سال 2012 معرفی شد در دو نسخه معمولی (کوتاه) و شاسی بلند توسعه یافته عرضه شد. مدل کوتاه به‌عنوان سانتافه اسپورت در آمریکای شمالی (صندلی‌های سه ردیفه موجود نبود) و به سادگی سانتافه در بازارهای جهانی فروخته می‌شد (صندلی‌های سه ردیف استاندارد یا اختیاری بودند). در حالی که مدل شاسی بلند طولانی نامیده می‌شود. سانتافه در ایالات متحده، سانتافه XL در کانادا و به نام هیوندای مکسکروز در کره جنوبی.

هیوندای کراس اوور که از سال 2000 توسط سازنده کره‌ای تولید می‌شود.

بهترین خودروهای هیوندای در سال 2023

خودروساز کره جنوبی هیوندای با ارائه مجموعه‌ای از مدل‌های گازی، هیبریدی یا تمام الکتریکی و هیدروژنی، مجموعه گسترده‌ایاست. که دستاوردهای خود را در نمایشگاه‌های نمایندگی‌های خود عرضه می‌کند. در اینجا نگاهی به انواع مدل های معرفی شده می پردازیم.

خودروهای جدید هیوندای الکتریکی

شرکت هیوندا طیف گسترده ای از خودروهای هیبریدی و الکتریکی از جمله هیوندای آیونیک هیبریدی، هیوندای آیونیک هیبریدی پلاگین، هیوندای آیونیک الکتریک و هیوندای نکسو فیل سل را ارائه می دهد. همچنین رو نمایی از مجموعه ای از مدل های هیوندای سوناتا هیبریدی، هیوندای سوناتا پلاگین هیبریدی و هیوندای کونا الکتریک را خواهد داشت.

هیوندای اولین خودروی الکتریکی خالص خود را که به نام سوناتا در سال 1991 بود. توسعه داد

مطالبی که باید درمورد خودروهای هیبریدی و الکتریکی بدانیم

هیبریدی-الکتریکی جدید FGV-1 در نمایشگاه خودروی سئول در سال 1995 پرده برداری شد. که دارای فناوری محرک الکتریکی تمام وقت بود. FGV-1 1995 نتیجه اولین آزمایش های هیوندای با سیستم های محرکه هیبریدی در سال 1994 بود. FGV-2 دومین وسیله نقلیه ای بود که تولید شد. این شرکت از طرح “موازی” استفاده می کند که از موتور احتراق داخلی یا موتور الکتریکی استفاده می کند.

سایرین Elantra HEV و Hyundai Accent HEV هستند که به ترتیب در سال 1999 و 2000 رونمایی شدند.اولین خودروی الکتریکی خالص که توسط هیوندای توسعه یافت، خودروی الکتریکی سوناتا در سال 1991 بود. این خودرو به عنوان یک مدل مبتنی بر سدان سوناتا آغاز شد. هیوندای برنامه ریزی کرد تا شش وسیله نقلیه الکتریکی را تا پایان سال 1992 برای آزمایش در دسترس داشته باشد.

خودروهای هیدروژنی

در مارس 2018، هیوندای یک کراس اوور شاسی بلند هیدروژنی به نام Nexo را روانه بازار کرد.در اکتبر 2020، فروش داخلی Nexo در کره جنوبی از 10000 خودرو فراتر رفت.از جولای 2020، هیوندای تنها 769 دستگاه خودرو به ایالات متحده و اروپا صادر کرده بود. که عرضه آن به دلیل تقاضای داخلی محدود بود.

در سال 2020، هیوندای نسخه هیدروژنی کامیون Xcient خود Xcient Fuel Cell را راه اندازی کرد. که هفت وسیله نقلیه را به مشتریان در سوئیس تحویل می داد. Xcient Fuel Cell اولین کامیون سلول سوختی هیدروژنی تولید شده در جهان است.

در سال 2019، هیوندای هیدروژن موبیتی را به همراه شرکت سوئیسی H2 Energy تشکیل داد. تا کامیون‌هایی را به مشتریان سوئیسی اجاره کند. و قصد دارد تا سال 2020، 50 کامیون را تحویل دهد.هیوندای تصمیم گرفت در سوئیس راه اندازی شود. زیرا مالیات جاده آن برای کامیون های بدون آلایندگی و توانایی آن در تولید هیدروژن با استفاده از انرژی آبی اعمال نمی شود.

بسیاری از خودروهای هیوندای عملکرد همه جانبه خوبی دارند. با کنترل های ساده، تناسب و پرداخت چشمگیر و ویژگی های مفید. این مجموعه شامل طیف گسترده ای از مدل ها، از سدان کامپکت النترا گرفته تا شاسی بلند سه ردیفه Palisade است.

یک پیکاپ کوچک، سانتا کروز و Ioniq 5 تمام الکتریکی به نظر عصر فضا به تازگی خط تولید خود را گسترش داده است. و پس از آن Ioniq 6 اولین سدان خالص الکتریکی این شرکت است. مدل‌های هیوندای عمدتاً از قابلیت اطمینان پیش‌بینی‌شده متوسطی برخوردار هستند و این برند تقریباً در میان بسته‌بندی رتبه‌بندی شده است.

هیوندای یک کراس اوور شاسی بلند هیدروژنی به نام Nexo را روانه بازار کرد.

خودروهای ماجراجویی اسپرت هیوندای جدید

رانندگان Manayunk که به دنبال یک همراه قدرتمند ماجراجویی جدید هستند، هیوندای سانتا کروز جدید را دوست خواهند داشت. هیوندای سانتا کروز با ترکیب ابزار یک وانت بار با حس ممتاز سانتافه، نوید ارائه یک تجربه رانندگی هیجان انگیز را می دهد. با این وسیله نقلیه ماجراجویی اسپورت، می توانیدبا تمام قابلیت خود در همه حال و هوا و تمام زمین و حداکثر ظرفیت یدک کشی تا 5000 پوند لذت ببرید.

هیوندای سانتا کروز با ترکیب ابزار یک وانت بار