بنیانگذار هوندا را بشناسیم

هوندا

هوندا سوچیرو، (زاده ۱۷ نوامبر ۱۹۰۶، استان شیزوکا، ژاپن – درگذشت ۵ اوت ۱۹۹۱، توکیو)، صنعت‌گر و مهندس ژاپنی که بنیانگذار شرکت خودروسازی هوندا بود. او در سن 15 سالگی به عنوان مکانیک در توکیو شروع به کار کرد و شش سال بعد موفق شد تعمیرگاه خود را در Hamamatsu افتتاح کرند. در همان زمان شروع به ساخت و رانندگی ماشین های مسابقه کرد. مدتی بعد قبل از جنگ جهانی دوم، او تکنیکی را برای ساخت حلقه های پیستون بکار برد. و روندش را تکمیل کرد که یکی از بیش از 100 حق ثبت اختراع خود بود. در طول جنگ، شرکت او، توکای سیکی، موتورهایی برای هواپیما و نیروی دریایی ژاپن تولید و ارسال کرد. پس از فروش آن کسب و کار در شرکت تویوتا موتور در سال 1945 جریان گرفت.

سپس موسسه تحقیقات فنی هوندا را تأسیس کرد که در سال 1948 به عنوان شرکت خودروسازی هوندا ثبت شد. شرکت جدید او با تولید موتورسیکلت های سبک با موتورهای کوچک اما بسیار کارآمد رونق گرفت. در حالی که او در طراحی موتورها و قطعات جدید همیشه پیشگام بود شریک او فوجیساوا تاکئو، بر امور مالی و بازاریابی شرکت نظارت داشت. تا سال 1959، این شرکت به تولید کننده ابر قدرت و پیشرو موتور سیکلت در جهان تبدیل شد.

دستاوردهای سوچیرو

هوندای قدرتمند و سرکش با ترویج «راه بنیانگذار سوچیرو» که متکی بر ابتکار شخصی همراه با رابطه نزدیک بین کارگران و مدیریت بود، از سنت‌های مدیریتی رایج در ژاپن اجتناب کرد. اوهمچنین معترض به تلاش دولت ژاپن برای محدود کردن صنعت خودروسازی این کشور بود و به چند شرکت مسلط انتقاد کرد. شرکت او در سال 1963 تولید خودرو را آغاز کرد. و در اوایل دهه 1980 به سومین خودروساز بزرگ ژاپن تبدیل شد. توجه موشکافانه و تقریباً وسواس‌آمیز هوندا به جزئیات، او را بر آن داشت تا مدل‌های جدیدی از اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌ها را تا اندکی قبل از بازنشستگی از ریاست شرکت در سال 1973 آزمایش کند.

ارائه اولین موتور

سال 1946 زمانی که رایج ترین حمل و نقل، دوچرخه بود Soichiro Honda در مواجهه با موتورهای ژنراتور ارتش امپراتوری سابق برای تامین و تهیه انرژی رادیوهای بی سیم، بهره گیری از این دسته موتورها را به عنوان نیروی کمکی در بهره گیری از دوچرخه ها توسعه داد. هوندا با اصلاح و تعمیر حدود 500 موتور، دوچرخه هایی با موتورهای کمکی تولید و فروخت. تولید دوچرخه جدید فوراً به موفقیت رسید، هوندا با دریافت سفارش ها و اتمام موجودی تصمیم گرفت موتور اصلی خود را توسعه دهد. در سال 1947، موتور A-Type که برای اولین بار با نام هوندا مزین شده بود، تکمیل شد.

هوندا به عنوان اولین برند در صنعت خودروسازی با رعایت استانداردهای قانون هوای پاک در دهه 1970 ، فناوری خودروهای کم آلایندگی را به نمایش گذاشت. سبب شد ایالت کالیفرنیادر رابطه با قوانین آلایندگی تصمیمات جدید و سختگیرانه ای اتخاذ کند.

شعار هوندا

ما سازندگان رویا هستیم

هوندا به قدرت رویاها اعتقاد دارد. اما باور کافی نیست همانطور که سوئیچیرو هوندا گفت: «اقدام بدون فلسفه یک سلاح کشنده است. فلسفه بدون عمل بی ارزش است.» ببینید چگونه این ایده را زنده می کنیم.

قدرت رویاها را از طریق تاریخچه نوآوری هوندا تجربه کنید

هوندا با بهره گیری از قدرت رویاها همچنان به عنوان نوآورترین شرکت حمل و نقل جهان رتبه بندی می شود. Honda Heritage Center™ موفقیت‌های این شرکت در آمریکای شمالی را در نیم قرن گذشته با مجموعه‌ای از محصولات تاریخی، فعلی و آینده برجسته می‌کند – هر کدام داستان خاص خود را دارند.

تلاش برای تأثیر صفر بر محیط زیست

در هوندا، به شدت مراقب تأثیرات محیطی هر کاری که انجام می‌دهند و می‌سازند، هستند. تا سال 2040، هوندا خودروهای برقی 100% بدون آلایندگی را در آمریکای شمالی به فروش خواهد رساند.

چشم انداز برقی از فردا

هوندا خودروهای برقی را کلیدی برای یک آینده جابجایی پایدار و کم آلایندگی می داند. سری محصولات برقی Clarity در خط مقدم حرکت هوندا به سمت برقی کردن محصولاتش قرار دارند. تا سال 2030، این شرکت قصد دارد سه چهارم خودروهایی را که در سطح جهان به فروش می‌رساند، خودروهای برقی به هر شکلی باشد . هیبریدی، پلاگین هیبریدی، الکتریکی باتری یا سلول سوختی.

صرفه جویی در پول و سیاره

با هدف آینده ای بدون کربن، برنامه بتای هوندا SmartChargeTM را ایجاد شد که پیشرفته ترین فناوری در نوع خود در صنعت خودرو است. این برنامه که برای دارندگان خودروهای برقی هوندا فیت در دسترس است، به رانندگان این امکان را می‌دهد تا در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. و در عین حال اثر محیطی خود را در هنگام شارژ کاهش دهنپیشبرد برق رسانهوندا به عنوان بخشی از ماموریت ما برای مهندسی آینده ای پایدار، فروش 100% وسایل نقلیه برقی بدون آلایندگی را در آمریکای شمالی تا سال 2040 هدف قرار داده است. در مسیر سال 2040، این برند در سال 2024 دو SUV تمام الکتریکی کاملاً جدید را عرضه خواهد کرد، پرولوگ هوندا.

پرولوگ کاملاً جدید و تمام الکتریکی

اوایل سال 2024 می رسد. شاسی بلند هوندا پرولوگ 2024 تمام الکتریکی با کابینی غنی از فناوری و فضای زیادی برای پرسه زدن، تجربه رانندگی اسپرتی را ارائه می دهد. از رانندگی‌های روزمره تا ماجراجویی‌های آخر هفته، Prologue عملکردی هیجان‌انگیز با پایداری ارائه می‌دهد.

لذت رانندگی در عصر خودکار

مفهوم رانندگی تقویت شده هوندا با فرمان دوباره اختراع شده خود، تجربه های رانندگی جدیدی را برای آینده خودران ارائه می دهد.

در آینده خودمختار، هوندا بر این باور است که مشتریان می توانند با رهایی از مسئولیت رانندگی به روش های جدیدی از تحرک لذت ببرند. در عین حال، مشتریان ممکن است همچنان بخواهند احساسات و هیجان رانندگی را تجربه کنند.

کانسپت رانندگی افزوده هوندا دارای یک انتقال یکپارچه از رانندگی خودکار به رانندگی نیمه خودمختار است. برای پاسخ سریع به کنجکاوی کاربر، سیستم رانندگی خودمختار دائماً در حالت آماده باش است و آماده مداخله و کنترل وسیله نقلیه در صورت نیاز است. سیستم رانندگی بین حالت اتوماتیک و دستی با یک سوئیچ تغییر می کند. و دارای بیش از هشت حالت بین عملکرد کاملاً مستقل و نیمه مستقل است. سنسورهای مختلف در خودرو به طور مداوم قصد کاربر را برای جابجایی آرام بین این حالت‌ها می‌خوانند. و یک تجربه رانندگی غریزی ایجاد می‌کنند.

مفهوم رانندگی افزوده هوندا با فرمان دوباره اختراع شده خود، انواع جدیدی از تجربه های رانندگی را ارائه می دهد. با دو بار ضربه زدن به فرمان، وسیله نقلیه روشن می شود. فرمان را بکشید تا سرعت خودرو کاهش یابد. فرمان را فشار دهید و خودرو شتاب می گیرد.

مفهوم رانندگی افزوده در CES 2020، بزرگترین و تاثیرگذارترین رویداد فناوری جهان، اولین نمایش خود را در ایالات متحده انجام داد.

شفافیت طرح ریزی برند هوندا

هوندا در اواخر سال 2016 به عنوان بخشی از چشم انداز خود برای ایجاد یک آینده جابجایی پایدارتر، پیل سوختی شفافیت را به مشتریان در کالیفرنیا معرفی کرد. Clarity با انرژی هیدروژنی که نشان دهنده برتری تکنولوژی خودروهای بدون آلایندگی است. می تواند تا 366 مایل را طی کند. یک مخزن سوخت را می توان در عرض سه تا پنج دقیقه به طور کامل سوخت رسانی کرد و فقط بخار آب منتشر می کند.

دیگر دستاوردهای هوندا

شرکت هوندا موتور، آموزشی ویبولیتین، ژاپنی هوندا Giken Kōgyō KK، سازنده پیشرو ژاپنیموتور سیکلت و تولید کننده عمده خودرو برای بازار جهانی

دفتر مرکزی در توکیو است. از سال 1959 این شرکت پرفروش ترین شرکت موتورسیکلت سازی در جهان بوده است. مهندس هوندا سوچیرو در سال 1946 موسسه تحقیقات فنی هوندا را در نزدیکی هاماماتسو تأسیس کرد تا موتورهای احتراق داخلی کوچک و کارآمد را توسعه دهد.

در سال 1948 به عنوان شرکت هوندا موتور ثبت شد و در سال 1949 شروع به تولید موتورسیکلت کرد. هوندا C-100، یک موتورسیکلت با موتور کوچک، در سال 1953 معرفی شد. در سال 1959 این شرکت یک شرکت تابعه در ایالات متحده به نام شرکت هوندا موتور آمریکایی تأسیس کرد که شروع به کار کرد.

تولید موتور سیکلت در ایالات متحده در سال 1979 و خودرو در سال 1982. در سال 1969 هوندا CB750 محبوب را معرفی کرد. اولین “سوپر دوچرخه” که دارای موتور 750 سی سی، ترمزهای دیسکی و استارت برقی بود. در حالی که هوندا در تولید موتورسیکلت پیشرو جهان است. عمده فروش سالانه این شرکت از خودروهایی است که این شرکت در سال 1963 تولید آن را آغاز کرد.

اولین خودروهای آن کامیون کوچک T360 و خودروی اسپرت S500 بودند. از میان خودروهای سواری سبک وزن و کم مصرف آن می توان به مدل های محبوب سیویک (1972-1972) و آکورد (1976-1976) اشاره کرد. هوندا همچنین دارای خط خودروهای لوکس آکورا است. دیگر حوزه های تولید عمده این شرکت شامل ماشین آلات کشاورزی و موتورهای کوچک است. هوندا صادرکننده بزرگ ژاپنی به ایالات متحده و سایر نقاط جهان است. همچنین در تعدادی از کشورهای دیگر کارخانه مونتاژ دارد. و با چندین شرکت خارجی درگیر سرمایه گذاری مشترک و قراردادهای مجوز فناوری است.

کسب و کار محصولات قدرت هوندا

محصولاتی مانند موتورها، تیلرها، ژنراتورها، برف انداز ها، ماشین های چمن زنی، پمپ ها و موتورهای بیرونی را توسعه می دهد. که در بیش از 50 کشور به فروش می رسد. هوندا با معرفی باتری های قابل حمل و خدمات جدید دامنه خود را گسترش داده است.

نگاهی به تاریخچه ی فناوری های هوندا

شرکت هوندا موتور، آموزشی ویبولیتین تاسیس شد

با 34 کارمند و1 میلیون ین سرمایه

هوندا به عنوان تولید کننده موتور کمکی دوچرخه در کارخانه کوچکی در Hamamatsu شروع به فعالیت کرد.

1953: تجارت Power Products آغاز شد

عصر جدید موتور کشاورزی H-Type آغاز می شود و در سال 1959 تیلر F150 به فروش می رسد.

1954: اعلام ورود به مسابقات جزیره

اعلام ورود هوندا به مسابقات موتورعلارغم شرایط دشوار و وارد شدنش به مسابقات بعد 5 سال تیتر خبر شد

1959: گسترش به آمریکای شمالی

شرکت هوندا اولین نمایندگی خود را درخارج از کشور به عنوان شرکت آمریکایی هوندا موتور در خارج از کشور، در لس آنجلس تاسیس کرد.

1960: Honda R & D Co., Ltd. تاسیس شد

به عنوان یک نهاد مستقل از هوندا آغاز به کار می کند. تا بصورت آزادانه و مستقل بر تحقیق و توسعه تمرکز کند.

1961: اولین پیروزی در مسابقه جزیره من TT

هوندا در کلاس های 125 سی سی و 250 سی سی بر 5 موفق به دریافت جایگاه برتر شد.

1962: اولین تولید خارج از کشور هوندا در بلژیک آغاز شد

1963: هوندا برای تولید خودرو تلاش کرد

هوندا مینی کامیون T360 و پس از آن خودروی اسپرت S500 را در بازارعرضه می کند.

1964: اولین حضور هوندا در مسابقات فرمول 1

هوندا اولین ماشین فرمول 1 ژاپنRA271  خود را در گرندپری آلمان به نمایش گذاشت. و اولین پیروزی خود در فرمول 1 را سال بعد، در دور نهایی در مکزیک به دست آورد.

هوندا آکورد به عنوان خودروی سال آمریکای شمالی 2018 انتخاب شد

هوندا آکورد ۲۰۱۸، نسل دهم محبوب‌ترین خودروی آمریکا، جایزه معتبر خودروی سال آمریکای شمالی ۲۰۱۸ را به خود اختصاص داد. آکورد اولین مدل از یک خودروساز ژاپنی بود که در آمریکا ساخته شد. در نوامبر 1982 در مریسویل، اوهایو، با تولید تجمعی آکورد در ایالات متحده بیش از 11 میلیون خودرو در بیش از 35 سال شروع شد.

هوندا Ridgeline به عنوان کامیون سال 2017 آمریکای شمالی انتخاب شد

هوندا Ridgeline 2017، دومین نسل از وانت پیکاپ نوآورانه و بی نظیر هوندا با نوآوری هایی مانند صندوق عقب داخل تخت و اولین سیستم صوتی تخت کامیون در جهان، توسط هیئتی از روزنامه نگاران خبره خودرو به عنوان خودروی شمالی 2017 انتخاب شد. کامیون سال آمریکا.

سری هوندا کلاریتی به آینده نگاه می کند.

در آوریل 2017، هوندا برای اولین بار هر سه وسیله نقلیه در سری Clarity خود را به نمایش گذاشت. Clarity Fuel Cell Vehicle، Clarity Electric و Clarity Plug-In Hybrid – که راه را به سوی آینده خودرویی تمیزتر و سبزتر نشان می دهد. Clarity اولین وسیله نقلیه جهان با سه پیشرانه مختلف برقی است. که مزایای یک سدان مجهز و پنج سرنشین با طراحی پیشرفته و طیف وسیعی از انتخاب های خودروی کم آلایندگی را به رانندگان ارائه می دهد.

هوندا سیویک به عنوان خودروی سال آمریکای شمالی انتخاب شد

هوندا سیویک 2016 به عنوان خودروی سال آمریکای شمالی توسط هیئتی از خبرنگاران خودرو انتخاب شد. دومین بار است سیویک این افتخار را کسب می کند.

وسیله نقلیه کار خودمختار

وسیله نقلیه کاری خودمختار یک پلت فرم حرکتی مستقل است که برای اهداف مختلف مناسب است. هوندا از زمان آغاز به کار با شرکای خود برای آزمایش بتا AWV در طیف وسیعی از محیط‌های کاری، از جمله محل ساخت و ساز عملیات خورشیدی در مقیاس بزرگ در کارولینای شمالی و نیومکزیکو، همکاری کرده است.

خودروی تمام الکتریکی هوندا کار خودکار (AWV) از فناوری پیشرفته خودران در حال ظهور این شرکت برای تولید یک وسیله نقلیه کاری خارج از جاده استفاده می کند. که برای پشتیبانی از فعالیت های مربوط به ساخت و ساز طراحی شده است.

هوندا AWV نشان‌دهنده دسته جدیدی از وسایل نقلیه کاری توانمند است. که می‌تواند طیف گسترده‌ای از خدمات را به صنایع مختلفی که نیاز به راه‌حل‌های عملیات یا تحویل مستقل دارند، ارائه دهد. به‌ویژه در مواردی که محدودیت‌های نیروی کار و نگرانی‌های ایمنی، راه‌حل‌های دیگر را غیرعملی می‌سازد.

حسگر هوندا AWV

AWV از مجموعه‌ای از حسگرها برای عملکرد مستقل استفاده می‌کند. که از GPS برای مکان‌یابی، رادار و لیدار برای تشخیص موانع و دوربین‌های سه بعدی استریوسکوپی برای نظارت از راه دور استفاده می‌کند. توانایی عملکرد مستقل (یا از طریق کنترل از راه دور ) و حمل محموله های بزرگ، AWV را به یک پلت فرم مناسب برای بسیاری از محیط های کاری تبدیل می کند.

سیستم اطلاعات نقاط کور هوندا چیست؟

هوندا مانند سایر ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و فناوری‌های کمک راننده Honda Sensing®، سیستم اطلاعات نقاط کور (BSI) برای افزایش آگاهی راننده طراحی شده است. BSI در واقع می تواند به تشخیص وجود وسایل نقلیه در دو طرف هوندای شما کمک کند. و در صورت تلاش برای حرکت به یک خط اشغال شده به شما هشدار دهد.

فناوری جدید هوندا چیست؟

امروز، این برند از فناوری‌های نسل بعدی هوندا SENSING 360 رونمایی کرد. که عملکردهای جدیدی را برای کاهش بار راننده با شناسایی شرایط غیرعادی که برای راننده و محیط اطراف خودرو رخ می‌دهد. برای جلوگیری از برخورد محقق می‌کند.

آیا هوندا حسگرش را به روز می کند؟

نوع پیشرفته دیگر هوندا SENSING ، SENSING 360، معرفی شده در سال 2022 (2023 در ژاپن)، و فناوری های نسل بعدی آن (مفهوم بعدی) که از سال 2024 به کار گرفته می شود. دارای میدان دید (حسگر) است که به 360 افزایش یافته است. درجه همانطور که از نامش پیداست

عملکرد حسگر هوندا چیست؟

هوندا SENSING از یک دوربین دید عریض جلو با دید افقی گسترده استفاده می‌کند. که اشیاء را در یک منطقه وسیع‌تر از جمله نواحی مورب جلوی خودرو تشخیص می‌دهد. سنسورهای سونار جلو و عقب اشیاء مختلف از جمله شیشه را شناسایی می کنند تا به راننده در تضمین ایمنی هنگام پارک کمک کنند.

طراحی ایمن

هوندا تمام خودروهای خود را با در نظر گرفتن ایمنی طراحی می کند، نه تنها ایمنی سرنشینان خودروی ، بلکه ایمنی برای سرنشینان سایر وسایل نقلیه و همه کاربران جاده، از جمله عابران پیاده.

سیستم های ایمنی “غیرفعال” و “فعال”.

دو نوع سیستم ایمنی اصلی وجود دارد: فعال و غیرفعال. فناوری‌های «ایمنی فعال»، مانند آن‌هایی که در مجموعه فناوری‌های ایمنی و کمک راننده Honda Sensing® وجود دارد، در حین رانندگی کار می‌کنند. این شامل ترمز اضطراری خودکار (جزئی از CMBS™) و سایر فناوری‌هایی است که به کاهش احتمال برخورد یا شدت آن کمک می‌کند. سایر فناوری‌ها، مانند دوربین‌های دید عقب، می‌توانند دید شما را از جاده افزایش دهند.سپس، سیستم های “ایمنی غیرفعال” وجود دارد. اینها سیستم هایی هستند که امیدوارید هرگز به آنها نیاز نداشته باشید. اما آنها برای ایمنی شما در صورت برخورد بسیار مهم هستند. یکی از نوآورانه‌ترین سیستم‌های ایمنی غیرفعال این برند، ساختار بدنه ACE است.

ساختار بدن ACETM

ACE™ مخفف Advanced Compatibility Engineering™ است و یک طراحی بدنه انحصاری هوندا است. که از شبکه ای از ساختارهای قاب جلو برای جذب و انحراف انرژی ناشی از برخورد از جلو استفاده می کند. این کمک می کند تا نیروی منتقل شده به کابین کاهش یابد. و نیروهای منتقل شده به سایر وسایل نقلیه درگیر به طور یکنواخت پراکنده شوند. این بدان معناست که فقط رانندگان خودرو نیستند که در صورت تصادف ایمن تر هستند، بلکه همه افراد نیز هستند.

هوندا برای کمک به ما در ایجاد تجربه رانندگی ایمن‌تری برای مشتریان خود و برای ادامه ساختار بدنه پیشرفته ACE™، دو تا از پیچیده‌ترین مرکز تحقیقات ایمنی تصادف و تست تصادف در اوهایو و ژاپن را اداره می‌کند. این شامل اولین مرکز تست تصادف چند جهته در جهان در مرکز تحقیق و توسعه اتومبیل ما در ژاپن است. همه تصادفات در دنیای واقعی رو به رو نیستند. بنابراین این برند نمی‌خواست فقط تصادفات رو به رو را آزمایش کند. بلکه قصد داشت انواع مختلفی از سناریوهای تصادف از جمله: برخورد ماشین به ماشین، برخورد ماشین به مانع، جلو، جانبی را آزمایش کند. و برخوردهای عقب و برخوردهای افست و زاویه مایل.

هوندا از جدیدترین فناوری کمک راننده برای تحقق بخشیدن به آینده ای کاملاً بدون برخورد استفاده می کند.

-سیستم ترمز کاهش برخورد (CMBS™)

هنگامی که یک برخورد اجتناب ناپذیر مشخص می شود، فشار ترمز را اعمال می کند.

-سیستم کاهش خروج از جاده (RDM)

در صورت عبور از خطوط شناسایی شده بدون علامت دادن، فرمان را تنظیم می کند.

-کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC)

مجموعه ای از فاصله زمانی زیر را پشت خودروهای شناسایی شده حفظ می کند -سیستم کمکی حفظ خطوط (LKAS)

فرمان را تنظیم می کند تا به شما کمک کند در یک خط شناسایی شده در مرکز قرار بگیرید.

-تشخیص علائم راهنمایی و رانندگی (TSR)

با استفاده از یک دوربین کوچک می‌تواند رانندگان را از محدودیت‌های سرعت اعلام شده مطلع کند.

کدام هوندا دارای تشخیص نقطه کور است؟

در حالی که هر مدلی به صورت استاندارد با BSI ارائه نمی شود. همه خودروهای جدید هوندا ویژگی کمک راننده را در سطح خاصی از تریم ارائه می دهند. کدام مدل های هوندا این سیستم تشخیص نقطه کور را دارند؟ کارکنان اینجا در Vern Eide Honda در Sioux Falls لیستی از مدل ها را با BSI تهیه کرده اند

  • هوندا آکورد با BSI

تریم هوندا آکورد اسپرت 2022 و بالاتر با سیستم اطلاعات نقاط کور مجهز شده است.

  • هوندا اینسایت با BSI

هر دو تریم EX و Touring به صورت استاندارد با سیستم اطلاعات نقاط کور برای سال مدل 2022 Insight عرضه می شوند.

  • هوندا سیویک با BSI

سیستم اطلاعات نقاط کور به صورت استاندارد در هوندا سیویک سدان تورینگ 2022 مجهز شده است.

  • هوندا HR-V با BSI

سیستم اطلاعات نقاط کور را در هوندا HR-V اسپرت 2023 و HR-V EX-L پیدا کنید.

  • هوندا CR-V با BSI

از EX تا Touring، تقریباً هر تریم هوندا CR-V 2022 دارای سیستم اطلاعات نقاط کور است.

  • پاسپورت هوندا با BSI

از EX-L تا Elite، هر گذرنامه هوندا 2022 مجهز به سیستم اطلاعات نقاط کور است.

  • هوندا پایلوت با BSI

سیستم اطلاعات نقاط کور به صورت استاندارد در تمامی شاسی بلندهای هوندا پایلوت 2022 مجهز شده است.

  • هوندا ریج لاین با BSI

سیستم اطلاعات نقاط کور را در سطوح تریم هوندا Ridgeline RTL 2022 و بالاتر پیدا کنید.

  • هوندا اودیسه با BSI

سیستم اطلاعات نقاط کور در هر مدل 2023 Honda Odyssey – از EX تا Elite – استاندارد است.

کروز کنترل تطبیقی ​​(ACC)

کروز کنترل معمولی همیشه در سفرهای طولانی بزرگراه مورد استقبال قرار گرفته است. اما در رفت و آمد روزانه راننده شهری کاربرد چندانی ندارد. کروز کنترل تطبیقی ​​موجود (ACC) به راننده این امکان را می‌دهد که سرعت مورد نظر خود را تنظیم کند. اما فاصله زمانی مطلوبی را برای خودروی شناسایی‌شده در پیش رو نیز حفظ کند تا از مزایای کروز کنترل در ترافیک سبک لذت ببرید.*

سیستم ترمز کاهش برخورد (CMBS™)

برای کمک به کاهش احتمال یا شدت برخورد از جلو، هوندا سیستم ترمز کاهش برخورد (CMBS) را توسعه داد. CMBS™با ترکیبی از فرستنده رادار و دوربین رو به جلو، فاصله و سرعت بسته شدن اشیاء شناسایی شده را که مستقیماً در جلو قرار دارند، تعیین می کند. اگر سیستم تشخیص دهد که احتمال تصادف وجود دارد. از طریق اخطارهای صوتی و تصویری و در برخی مدل‌ها، با کشیدن سبک کمربند ایمنی، به راننده هشدار می‌دهد که اقدام کند.

نحوه عملکرد

اگر راننده سرعت را کاهش دهد یا اقدامات اجتنابی دیگری انجام دهد، CMBS™ شروع به ترمز سبک می کند.اگر سیستم تشخیص دهد که برخورد از جلو اجتناب ناپذیر است، و حتی اگر هیچ هشدار قبلی داده نشده باشد یا ترمز سبکی اعمال شود. CMBS™ به طور خودکار ترمز قوی را برای کمک به کاهش سرعت ضربه و نیروی برخورد اعمال می کند. در برخی مدل‌ها، کمربندهای ایمنی جلو نیز سفت می‌شوند تا از موقعیت مناسب سرنشین اطمینان حاصل شود.

هشدار برخورد رو به جلو (FCW)

اگر لحظه ای حواس او پرت شود، یک سیستم هشدار دهنده پیشرفته می تواند راننده را از یک موقعیت بالقوه خطرناک پیش رو آگاه کند. سیستم هشدار برخورد از جلو (FCW) – با استفاده از اخطار بصری و شنیداری – راننده را از برخورد احتمالی با وسیله نقلیه ای که در جلو تشخیص داده شده است، آگاه می کند.

نحوه تشخیص FCW

FCW می تواند وسایل نقلیه را مستقیماً در جلوی خودرو تشخیص دهد. اگر فاصله بین دو خودرو در حال کاهش باشد، سیستم سرعت فعلی خودروها را مقایسه می‌کند تا تشخیص دهد که آیا ممکن است برخوردی رخ دهد یا خیر.

برای هشدار به راننده برای اعمال ترمز، FCW یک صدای بوق صادر می کند و یک پیام کهربایی “Brake” را در نمایشگر چند اطلاعاتی چشمک می زند. برای جلوگیری از هشدارهای غیر ضروری، FCW با سرعت کمتر از 3 مایل در ساعت کار نخواهد کرد.

سیستم کمکی حفظ خطوط (LKAS)

با استفاده از یک دوربین رو به جلو که در بالای آینه دید عقب نصب شده است. سیستم کمکی حفظ مسیر (LKAS) به طور پیشگیرانه عمل می کند تا خودرو را در یک خط شناسایی شده در مرکز قرار دهد. اگر سیستم LKAS درگیر شده باشد و شما شروع به دور شدن از وسط خط کنید، به آرامی گشتاور فرمان را اعمال می کند. و به هدایت خودرو به سمت مرکز خط کمک می کند.

این سیستم ماشین را به طور نامحدود هدایت نمی کند. اگر برای مدت معینی هیچ ورودی فرمان را از راننده احساس نکند، سیستم پیامی را به راننده دستور می دهد که دوباره فرمان را آغاز کند.

کاهش خروج از جاده (RDM)

سیستم کاهش خروج از جاده از یک دوربین برای شناسایی نشانگرهای خطوط مانند خطوط خط رنگ شده، Botts Dots و نشانگرهای چشم گربه استفاده می کند.

 هنگامی که سیستم تشخیص می دهد که وسیله نقلیه در حال ترک جاده یا خط مشخص شده با خطوط ثابت است، با هشدارهای دیداری و شنیداری به راننده هشدار می دهد. در برخی از مدل ها، کمربند ایمنی جلو را نیز می کشد.

اگر راننده اقدامی انجام ندهد و سیستم تشخیص دهد که وسیله نقلیه خارج از خط مشخص شده عبور کرده است. می‌تواند برای هدایت خودرو به خط شناسایی شده، گشتاور متوسطی را به فرمان اعمال کند. اگر تشخیص دهد که کمک فرمان کافی نیست، برای جلوگیری از خروج خودرو از جاده، ترمز را اعمال می کند.

سیستم اطلاعات نقاط کور هوندا چیست؟

مانند سایر ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و فناوری‌های کمک راننده Honda Sensing®، سیستم اطلاعات نقاط کور (BSI) برای افزایش آگاهی راننده طراحی شده است. BSI در واقع می تواند به تشخیص وجود وسایل نقلیه در دو طرف هوندا کمک کند و در صورت تلاش برای حرکت به یک خط اشغال شده به شما هشدار دهد. سیستم اطلاعات نقاط کور چگونه کار می کند؟

هوندا BSI چگونه کار می کند؟

BSI هوندا که اغلب در کنار مانیتور ترافیک متقابل کار می کند، از رادار برای اسکن تقریباً 10 فوت در هر طرف خودرو و 15 فوت به عقب از درهای جلو استفاده می کند. هنگامی که BSI خودرویی را که خط مجاور را اشغال کرده است شناسایی می کند. سیستم یک هشدار بصری را روی آینه بغل شما نمایش می دهد. اگر چراغ راهنما خود را برای تغییر مسیر فعال کنید، همان هشدار بصری چشمک می زند. و یک بوق صوتی به صدا در می آید.

خودروهای هوندا با مانیتورینگ نقطه کور (نحوه کار)

اگر قصد خرید یک وسیله نقلیه جدید از پرفورمنس هوندا در فیرفیلد را دارید، یکی از ویژگی هایی که باید در مورد آن بدانید سیستم اطلاعات نقاط کور (BSIS) است. این سیستم به شما کمک می کند تا سایر وسایل نقلیه را در نقاط کور خود آگاه کنید. با اضافه شدن نظارت بر ترافیک متقاطع (CTM)، هنگامی که خودروی خود در عقب حرکت می کند. سطح ایمنی بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.