بخش های مختلفی از خودروی شما وجود دارد که برای محافظت از سرمایه شما نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارند. نگهداری چراغ جلو یکی از مهمترین هاست. در حالی که ممکن است به آن فکر نکنید. چراغ‌های جلوی شما دقیقاً مانند تعویض روغن یا چرخاندن لاستیک‌ها به خدمات نیاز دارند. بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه تعمیر و نگهداری چراغ جلو می تواند به خودروی شما کمک کند. بهتر به نظر برسد و عملکرد بهتری داشته باشد.

گاهی اوقات محفظه چراغ‌های جلوی شما باید برداشته و تمیز شود تا نور بهتر به بیرون بتابد و شفاف‌تر به نظر برسد.لامپ های چراغ های جلو درست مانند لامپ های خانه شما می سوزند و باید تعویض شوند. همواره در تعمیر و نگهداری چراغ جلوی خودروی خود کوشا باشید. اگر متوجه شدید که جاده را خوب نمی بینید، ممکن است نیاز داشته باشید نوع لامپ هایی را که استفاده می کنید ارتقا دهید.

روش های تعمیر و نگهداری چراغ جلو یا هدلایت

اکنون، همانطور که مزایای هدلایت را می دانید، می توانید تصور کنید که نگهداری چراغ جلو برای سالم ماندن چقدر مهم است. در اینجا، ما شما را راهنمایی می کنیم که چگونه می توانید از چراغ های جلوی اتومبیل خود نگهداری کنید.

1) آنها را تمیز کنید

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری چراغ جلو می شود، اولین چیزی که به ذهن شما می رسد تمیز کردن است. برای این منظور می توانید پوشش پلاستیکی چراغ های جلو را جدا کرده و با استفاده از هر محلولی که برای این منظور ساخته شده است، داخل و خارج آن را به خوبی تمیز کنید. همچنین، پس از تمیز کردن آن با محلول، خوب است آنها را دوباره با هر پارچه خشک تمیز کنید تا گرد و غبار روی سطح آن نچسبد.

آیا لنزها (پوشش پلاستیکی) چراغ های جلوی اتومبیل شما کریستالی هستند یا مقداری مه و زردی مشاهده می کنید؟ اکثر تولیدکنندگان یک لایه محافظ UV روی قسمت بیرونی لنز قرار می‌دهند تا به محافظت از چراغ‌های جلو کمک کند. با گذشت زمان، اشعه ماوراء بنفش می تواند به این فیلم آسیب برساند و باعث شود لنزها مه آلود یا زرد به نظر برسند. این می تواند باعث اختلال در دید هنگام رانندگی در شب شود.

اگر چراغ های جلوی شما دیگر روشن نیستند، یک کیت ترمیم چراغ جلو ممکن است به تمیز کردن آنها کمک کند. این مراحل معمولاً شامل سنباده زدن و واکس زدن است. بنابراین حتماً دستورالعمل‌های کیت را دنبال کنید تا اطمینان حاصل کنید که چراغ‌های جلو را به درستی تمیز می‌کنید. اگر پیشرفت بزرگی مشاهده نمی کنید، ممکن است نیاز داشته باشید از کیت ترمیم دیگری استفاده کنید یا چراغ های جلوی جایگزین بخرید.

2) لامپ ها را تعویض کنید

اگر احساس می‌کنید که چراغ‌های جلوی خودرو شما آنطور که باید روشن نیستند، پیشنهاد می‌کنیم در زمان تعمیر و نگهداری آن‌ها را تعویض کنید. با گذشت زمان، لامپ ها کم نور می شوند و قادر به ارائه روشنایی مناسب نیستند. بنابراین، توصیه می‌شود آن‌ها را با لامپ‌های قدرتمندی جایگزین کنید. که می‌توانند روشنایی مورد نیاز شما را در هنگام رانندگی فراهم کنند.

3) آنها را تنظیم کنید

بسیاری از اوقات، زمانی که لامپ‌های چراغ‌های جلوی خودروی خود را تعویض می‌کنید، ممکن است تنظیمات به حالت پیش‌فرض برگردند و جهت روشنایی برای شما ناخوشایند شود. برای حل این مشکل، توصیه می شود آنها را بررسی کرده و در جهت صحیح تنظیم کنید.

چک لیست برای نگهداری چراغ جلو

اگر تا به حال بر روی لامپ های چراغ های جلو خود چک نکرده اید، اکنون زمان خوبی برای شروع است. شما نمی خواهید در ماه های زمستان با دید ضعیف و خرابی لامپ ها در حین رانندگی گرفتار شوید.

ما یک چک لیست مفید برای کمک به شما در رساندن لامپ های خود به بهترین حالت آماده کرده ایم. بنابراین ادامه مطلب را بخوانید و به چراغ‌های جلوی خود یک بررسی سلامت نهایی بدهید!

 چک لیست نگاهی به موارد زیر دارد:

هم ترازی

کیفیت لامپ

عمر سرویس

رنگ نور

تمیزی لنزها

هم ترازی

اگر چراغ‌های جلوی شما به درستی تنظیم نشده باشند، لامپ‌ها آنطور که باید عمل نمی‌کنند و ممکن است کدر به نظر برسند یا طول پرتو کوتاه‌تر باشد. نگران نباشید در اکثر خودروها، بررسی تراز بسیار ساده است. بررسی کنید که آیا وسیله نقلیه شما دارای سوئیچ ارتفاع چراغ جلو در نزدیکی سوئیچ چراغ جلو یا پیچ تنظیم روی واحدهای چراغ جلو است. اگر خودروی شما یکی از این موارد را دارد، از آنها برای تغییر ارتفاع چراغ های خود استفاده کنید. چراغ ها را در شب به در یا دیوار گاراژ بتابانید تا بررسی کنید که آیا در ارتفاع مناسب هستند یا خیر. این به شما کمک می کند پرتو تولید شده توسط چراغ ها را راحت تر از زمانی که در جاده هستید ببینید.از طرف دیگر، می‌توانید خودروی خود را نزد یک برقکار خودرو ببرید، که تجهیزات تخصصی برای بررسی ارتفاع چراغ‌های جلوی شما خواهد داشت.

کیفیت لامپ در نگهداری چراغ جلو

چه یک لامپ استاندارد یا یک لامپ ارتقا یافته را انتخاب کرده باشید، با گذشت زمان، عملکرد لامپ های شما کاهش می یابد. اگر لامپ‌های مشابه را برای مدت زمان قابل توجهی نصب کرده‌اید، یا متوجه شده‌اید که کم‌رنگ‌تر می‌شوند، توصیه می‌کنیم یک جفت یدکی با خود در خودروی خود حمل کنید. هیچ کس نمی خواهد در شب بدون چراغ گرفتار شود.

برای به دست آوردن بهترین تجربه رانندگی در شب، توصیه می کنیم یک ارتقاء را انتخاب کنید. لامپ های حداکثر کارایی در تولید نور اضافی و پرتوی طولانی تر در جاده در مقایسه با یک لامپ استاندارد عالی هستند. برای جذابیت خیابانی بیشتر، یک لامپ استایلینگ را انتخاب کنید که معمولاً دارای امتیاز کلوین بالاتر برای نور سفیدتر و شیک تر است.

عمر سرویس

طول عمر یک لامپ به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله تعداد دفعات استفاده از آنها. حتی خطرات موجود در جاده، مانند چاله‌ها، سطح لرزش چراغ‌های جلو را افزایش می‌دهند که می‌تواند به عمر مفید کمتر کمک کند.هر چه بیشتر از لامپ های خود استفاده کنید، کم نورتر می شوند و در نهایت از کار می افتند. بهتر است روشنایی لامپ های خود را به طور منظم بررسی کنید تا عملکرد آنها را بررسی کنید. اگر به دنبال یک لامپ با عمر طولانی تر هستید، به محدوده Longlife ما نگاهی بیندازید، که دارای لامپ هایی است که می توانند تا چهار برابر بیشتر از هالوژن استاندارد دوام بیاورند. سرویس مداوم در نگهداری چراغ جلو تاثیرگذار است.

تعمیر و نگهداری چراغ جلو

رنگ روشن

MOT بریتانیا همه وسایل نقلیه را ملزم می کند که یک جفت چراغ جلوی “همسان” داشته باشند. به این معنی که هر دو لامپ باید رنگ و روشنایی یکسان داشته باشند.اگر یکی از لامپ ها از کار افتاده باشد، احتمالاً لامپ دیگر نیز مدت کوتاهی پس از آن خواهد آمد. به همین دلیل است که بهتر است آنها را به صورت جفت عوض کنید. این همچنین به این معنی است که آنها از نظر روشنایی و رنگ با هم مطابقت دارند، بنابراین در هنگام چرخش MOT خود نگران لامپ ها نخواهید بود.

رنگ روشن در تعمیر و نگهداری چراغ جلو

تمیزی لنزها

چراغ‌های جلو، به‌ویژه چراغ‌های پلاستیکی، ممکن است در اثر آوار جاده و شرایط آب‌وهوایی خراشیده شوند. و به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به رنگ زرد محو شوند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به بدتر شدن بازده نور شود. و باعث شود فکر کنید لامپ های شما در شرف از کار افتادن هستند، یا حتی بدتر از آن، باعث تصادف شما می شود.این مشکل را می توان به راحتی با کیت ترمیم هدلایت 3M برطرف کرد. یک فرآیند گام به گام ساده تمام چیزی است که لازم است تا لنزهای پلاستیکی شما دوباره به بهترین شکل ظاهر شوند. قبل و بعد از عکس ارسالی توسط یکی از مشتریان ما این را بررسی کنید:

در پایان اینگونه خلاصه کنیم. چراغ‌های جلوی خود را مجدداً تنظیم کرده‌اید. بررسی کرده‌اید که هر دو لامپ کاملاً کار می‌کنند، کم‌نور یا خراب نیستند، و هر دو با هم مطابقت دارند. و لنزهای شما بدون خط و خش و لکه‌های کسل‌کننده هستند. اگر بتوانید همه این موارد را از لیست خود علامت بزنید، چراغ‌های جلوی شما وضعیت سلامتی خوبی دارند. و بدین معنیست که در تعمیر و نگهداری چراغ جلو خودروی خود کوشا بوده اید.

تمیزی لنز در تعمیر و نگهداری چراغ جلو

سوالات رایج درمورد تعمیر و نگهداری چراغ جلو

نگهداری چراغ جلو یا هدلایت به چه صورت است؟

از جوش شیرین و سرکه استفاده کنید: مخلوط جوش شیرین و سرکه یک محلول پاک کننده قوی ایجاد می کند که به راحتی می تواند کثیفی، آلودگی و اکسیداسیون چراغ های جلو را از بین ببرد. به سادگی مقدار مساوی از جوش شیرین و سرکه را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را روی چراغ های جلو بمالید و با یک پارچه یا اسفنج نرم بشویید.

آیا چراغ جلو LED قابل تعمیر است؟

هر زمان که نیاز باشد، می توانید چراغ های جلو، هالوژن و ال ای دی خود را تعمیر و یا توسط یک تکنسین حرفه ای خودرو تعویض کنید تا عملکرد کامل آنها را بازیابی کنید.

آیا می توانید چراغ جلو پلاستیکی را تعمیر کنید؟

به طور خلاصه، تنها راه مناسب برای بازگرداندن چراغ‌های جلو، سمباده‌زنی رنگی برای حذف پلاستیک آسیب‌دیده و سپس برش و برش رنگ است. به عنوان آخرین مرحله باید از یک درزگیر استفاده کنید. برای مصرف کنندگان در مورد تنها درزگیر که می توانید پیدا کنید واکس ماشین است. هنگام انتخاب خود بسیار مراقب باشید.

آیا می توانید چراغ جلو را چسب بزنید؟

پلی اورتان یک ماده پلاستیکی با استحکام بالا است. اغلب برای چسباندن چراغ های جلو شیشه ای استفاده می شود اما برای پلاستیک نیز کار می کند. ویژگی های اصلی درزگیر چراغ جلو پلی اورتان: چسبندگی بالا به سطوح صاف.

بهترین چسب برای تعمیر چراغ جلو چیست؟

محصولات چسب خارجی

سیکا فست. چسب اکریلیک با استحکام سریع

سیکافلکس. چسب PUR بدون پرایمر با کارایی بالا.

سیکا فورس. چسب پلی اورتان چند منظوره.

سیکا ملت. چسب چند منظوره هاتملت.

سیکاسیل. چسب سیلیکونی برای چسباندن و آب بندی.

آیا می توانم چراغ های جلو را براق کنم؟

اگر سطح فقط کدر یا محو شده باشد، یک پولیش ساده کافی است. از یک پارچه نرم آغشته به آب صابون یا مایع شوینده (اما نه الکل) برای تمیز کردن و سپس از خمیر دندان سفید کننده برای مالیدن چراغ های جلو استفاده کنید.